Перший київський автомобіль
Серія автомобілів київського виробництва КМЗ “Київ”.
Свого часу Київський мотоциклетний завод був найбільшим мотозаводом у всій Європі, і його продукція поставлялася не тільки в СРСР, а й відправлялася на експорт в багато країн світу. У 1959 році конструктори мотоциклетного заводу зібрали щось, чого від них зовсім не очікували – легку вантажівку. Машина була виготовлена в кількості чотирьох досвідчених примірників і отримала назву КМЗ «Київ».
КМЗ-1 «Київ»
У 1959 був побудований перший зразок КМЗ-1 «Київ». Вантажівка отримала двоциліндровий опозитний двигун повітряного охолодження від мотоцикла К-750 (26 к.с.), який помістили під вантажною платформою. У блоці з силовим агрегатом працювала 4-ступінчаста мотоциклетна коробка, тому вона не мала заднього ходу, на задньому мосту, для цієї задачі була встановлена ще одна додаткова КПП. Невеликі колеса – 5.00-10 від інвалідної мотоколяски. Кермо, рульовий редуктор, тяги й гальмівна система, дверні ручки та деякі прилади від легкового автомобіля «Москвич-402». Кабіна власного виробництва з коротким капотом і гнутим вітровим склом виглядала цілком сучасно.
Незважаючи на настільки тендітну з вигляду конструкцію, вантажопідйомність становила 600 кілограмів.


КМЗ-3 «Київ»
У 1960 р. були випущені три вантажівки КМЗ-3 «Київ», у яких двигун від мотоцикла К-750 (26 к. с.) був розміщений «класично» – спереду під коротким капотом. Його потужності, в цілому, вистачало що б розігнати машину до заявленої максимальної швидкості 80 км/год. Витрата палива була досить скромною, близько 7 літрів на сотню, оскільки мотор чотирьохтактний, в бак заливався чистий бензин, необхідності змішувати його з маслом не було. Кабіна – двомісна алюмінієва. Автомобіль був оснащений рамою лонжеронного типу, вантажною платформою з пластмасовими бортами, незалежною підвіскою передніх коліс. Рульове управління, гідравлічні гальма і колеса були запозичені у Запорожця. ЗАЗ-965.
Цільнометалева кабіна була зміщена вперед завдяки невеликим розмірам двигуна, який був розташований перед керованими колесами. Така компоновка дозволила рівномірно розподілити навантаження на осі й використовувати задні односхилі колеса, крім того, дизайнери отримали більшу свободу при створенні екстер’єру машини.



КМЗ-4 “Київ”
У 1961 випущений розвізний фургон КМЗ-4 “Київ”, який відрізнявся від КМЗ-3 “Київ” тільки суцільнометалевим кузовом.


КМЗ-5 “Київ”
Завершив серію мікровантажівок у 1962 році фургон КМЗ-5 “Київ”, що мав спрощену конструкцію і мінімальну вагу (525 кг). Машина була зроблена з розрахунком на армію та відрізнялася посиленою рамою, торсіонною підвіскою задніх коліс, сталевою кабіною – з вирізами замість дверей і брезентовим тентом.


Вся ця техніка вироблялася в незначній кількості й не була запущена в серійне виробництво. За однією з версій за відсутністю виробничих потужностей на заводі, за іншою державна верхівка порахувала проект недоцільним й згорнула його. Жоден зі зразків цих оригінальних вантажівок до наших днів не зберігся.