Парковий міст через Дніпро. Історія

З історії київських мостів – Парковий (пішохідний) міст.

Парковий міст — пішохідний міст через Дніпро (не плутати з Парковим мостом через Петрівську алею), який з’єднує центральну частину Києва з парковою зоною та пляжами Труханового острова. Один з символів Києва.

Парковий міст через Дніпро. Історія

Офіційна назва моста – Парковий, але все кияни називають його «Пішохідний».

Парковий міст через Дніпро. Історія

Міст споруджений у 1956—1957 роках за проектом інституту «Укрпроектстальконструкція» за участю Інституту електрозварювання ім. Є. О. Патона АН УРСР. Автори проекту — інженери А. О. Гомін, В. І. Кирієнко, В. О. Сич, Г. П. Фень, О. Шумицький, М. М. Константинов, Б. П. Петров та архітектори О. І. Заваров, В. Суворов.

Був відкритий 3 липня 1957 року.

За конструкцією — суцільнозварний міст, зведений з використанням автоматичного зварювання. Довжина моста 429 м, ширина пішохідної частини — 7 м. Складається з трьох центральних прогонів висячої будови і берегових ділянок балкової конструкції. Центральні прогони за схемою 60 + 180 + 60 м підняті над рівнем річки на 26 м, що забезпечує прохід суден при найвищих рівнях води. Гіперболічні за абрисом та жорсткі за конструкцією ланцюги (зварені з металевих листів) закріплені на двох пілонах рамної форми заввишки 32 м. Вертикальні підвіски обабіч дороги з кроком 10 м зроблені зі сталевих кутників. Дорожнє полотно із залізобетонних плит спирається на дві двотаврові зварні балки (висота 2,4 м). Берегові частини вирішені у вигляді балкових стале-залізобетонних прогінних будов: на лівобережній ділянці — три прогони по 36 м, на правобережній — один прогін 17,9 м. Опори моста — залізобетонні, рамної конструкції. Основи всіх опор — залізобетонні забивні палі (переріз 35 × 35 см, довжина від 9 до 13 м).

Парковий міст через Дніпро. Історія
1955-1956 р.р. Вид з Володимирської гірки на Дніпро, де проходять підготовчі роботи з улаштування основ фундаменту опор майбутнього моста.
Парковий міст через Дніпро. Історія
1956
Парковий міст через Дніпро. Історія
1956-1957
Парковий міст через Дніпро. Історія
1957
Парковий міст через Дніпро. Історія
1957
Парковий міст через Дніпро. Історія
1957
Парковий міст через Дніпро. Історія
1957
Парковий міст через Дніпро. Історія
1957
Парковий міст через Дніпро. Історія
1958
Парковий міст через Дніпро. Історія
1960
Парковий міст через Дніпро. Історія
1965
Парковый мост через Днепр. История
1970. Фото Т.Бакмана.
Парковий міст через Дніпро. Історія
1972
Парковий міст через Дніпро. Історія
1975

18 вересня 2015 року міст став частиною велосипедного маршруту «житловий масив Троєщина — Європейська площа», поєднавши єдиною велосипедною доріжкою найзаселеніший спальний район міста з його центром. Пішохідна частина стала сумісною вело-пішохідною доріжкою, яку відмітили відповідним знаком згідно ПДР — 4.14. Доріжка для пішоходів і велосипедистів.

Парковий міст через Дніпро. Історія

У 2017 році, на 60-ту річницю міст було вирішено реконструювати. На мосту протяжністю 0,43 км влаштоване покриття пішохідної частини правобережних та лівобережних підходів із фігурних елементів мощення; встановлені нові чавунні секції перильної огорожі; пофарбовані — перильна огорожа, стовпи освітлення, підвіски, ланцюги на мосту. Також встановлені перепони на підходах до мосту та з боку проїзду від сходів Магдебурзького права. Це не заважатиме пересуванню перехожих, але блокуватиме рух автомобілів; також встановлені підземні контейнери для збору твердих відходів. На мосту було влаштоване сучасне полімерне покриття з шаром базальтового щебеню. На мосту також було переоблаштовано організацію пішохідних і велосипедних потоків — посередині було виділено 3 метрову велосипедну доріжку червоного кольору.

Парковий міст через Дніпро. Історія

Виразний силует моста став одним з традиційних елементів у панорамі Києва.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest