Історія Києва

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко. Історія

З історії київських мостів – Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз (також відомий як міст Кличка, Володимирський міст) — металевий трипролітний балковий міст довжиною 216 метрів, зведений в центральній частині Києва.

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Фото: Олександр Гончаров / Vnebo.com.ua

Ідеї спорудження пішохідного мосту з парку «Володимирська гірка» (від пам’ятника Володимиру) до Хрещатого парку (Арки дружби народів) існували ще за радянських часів.

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Віадук між Володимирською гіркою і Хрещатим парком. Проєкт Урядового центру (1934).

Наприкінці 2017 року був представлений сучасний проєкт велосипедно-пішохідного мосту.

Уже в грудні 2018 року почалися будівельні роботи, які завершилися до дня Києва, 26 травня 2019 року. Конструкції постачав Миколаївський суднобудівний завод «Океан».

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Вид на міст зверху за кілька тижнів до відкриття. Фото – UNIAN.

25 травня 2019 року відбулася церемонія відкриття пішохідного мосту між Аркою дружби народів та Володимирською гіркою. У церемонії взяв участь міський голова Києва Віталій Кличко. За його словами, у будівництві мосту використані 90% вітчизняних матеріалів. Він також зазначив, що будівництво самого мосту обійшлося у 275 мільйонів гривень, будівництво фонтану, благоустрій територій і прокладання мереж — близько 90 мільйонів, укріплення схилів — 55 мільйонів гривень.

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Відкриття мосту. 25 травня 2019 року. Фото с фейсбук сторінки Віталія Кличко.
Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Відкриття мосту. 25 травня 2019 року. Фото с фейсбук сторінки Віталія Кличко.
Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Відкриття мосту. 25 травня 2019 року. Фото с фейсбук сторінки Віталія Кличко.

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз має трипролітну будову. Несуча балка — металева цільнозварна, довжиною 216 метрів (від одного деформаціного шва до іншого), спирається на дві проміжні залізобетонні опори та два кінцеві упори. Балка має два вигини в горизонтальній площині з архітектурно-естетичних міркувань. Перильні огородження виконані з металу та скла. Залізобетонні опори облицьовуються дзеркальними панелями.

У місцях повороту мосту проєктом передбачені оглядові майданчики зі скляними вставками в підлозі. До опори, яка розташована біля брами сходів до пам’ятника Магдебурзькому праву, має бути прилаштований пасажирський ліфт для підйому на міст.

В рамках реконструкції відремонтували і проклали нові доріжки від Андріївського узвозу до нового мосту через парк “Володимирська гірка”.

Упродовж двох років на мосту постійно тріскалось скло, із-за чого його частина була закрита. У травні 2021 року пошкоджене скло було замінено і міст буд повністю відкрито.

У киян цей міст жартома вже отримав назву “міст Кличко”, і напевно це вже назавжди.

Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Фото: facebook.com/pishovelomist
Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Фото – kyivmaps.com
Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Фото – kiev-foto.info
Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Фото – kiev-foto.info
Пішохідно-велосипедний міст через Володимирський узвіз або міст Кличко.
Фото – kiev-foto.info

Використані матеріали – Вікіпедія

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *