Дарницький залізничний міст. Історія
З історії київських мостів – Дарницький залізничний міст.
Дарницький залізничний міст – залізничний міст у Києві, найстарший і найбільший з залізничних мостових переходів в Київському залізничному вузлі. Знаходиться нижче давнього Видубицького перевозу через Дніпро у гирлі річки Либідь, між правобережною місцевістю Нижня Теличка і лівобережними районами Березняки і Позняки.
Перший міст на цьому місці було збудовано протягом 1868—1870 років за проектом А. Струве. Міст мав 11 опор і 12 прольотів по 292 фути (89 метрів) кожен. Загальна довжина мосту становила 1067,6 м (500,4 сажені). Міст мав одну залізничну колію. Опори мосту були споруджені за кесонною технологією. У 1941 р. був висаджений у повітря під час відступу радянських військ з Києва. Після визволення Києва від нацистських окупантів у листопаді 1943 за 13 діб наведено тимчасовий дерев’яний низьководний залізничний міст (1944 р. замінений на дерев’яний висоководний).
Нинішній міст споруджено дещо південніше від колишнього моста Струве за проектом Київського філіалу тресту «Проектстальконструкція» (головний інженер проекту М. С. Руденко). У 1946—1950 роках будували опори моста (бики) на забивних залізобетонних палях і проміжні опори на кесонах, які виготовляли поточно-швидкісним методом та опускали гідромеханізованим способом (так званий «сліпий кесон»). Прогонні будови моста були виготовлені на Дніпропетровському заводі металоконструкцій ім. І. В. Бабушкіна та змонтовані Мостозагоном № 2 під керівництвом І. Ю. Баренбойма.
Фото з альбому Мостозагону №2 1950 року, присвяченому будівництву Дарницького залізничного моста.
Міст на дві залізничні колії запроектований за асиметричною схемою. Ближче до лівого берега розташовані три великих судноплавних прольоти по 106 м, перекритих арочними металевими фермам з рухом поїздів у нижній частині. Мілководна правобережна частина русла перекрита дванадцятьма меншими (по 53 м) монолітними залізобетонними арками із збірною стояковою надводною будовою, розрахованою на проїзд вгорі. Всі опори моста — масивні, монолітні, облицьовані гранітом.
Завдяки застосуванню арок міст є окрасою панорами південної течії Дніпра.
У 2004—2012 роках у 40 м південніше Дарницького залізничного мосту було споруджено комбінований залізнично-автомобільний міст.
Використані матеріали – Вікіпедія, tov_tob — ЖЖ.