Залізничний міст Струве. Історія

Дарницький залізничний міст Струве — перший капітальний суцільнометалевий залізничний міст через Дніпро у Києві.

Збудований за проектом і під керівництвом військового інженер-капітана Аманда Струве На момент побудови став найдовшим мостом у Європі. Був освячений і відкритий 13 (25) лютого 1870 року. Перша офіційна назва — Дніпровський міст на києво-курській залізниці.

Будівництво мосту було розпочате у березні 1868 року. Міст мав 11 опор і 12 прольотів по 292 фути (89 метрів) кожен. Загальна довжина мосту становила 1067,6 м (500,4 сажені). Міст мав одну залізничну колію. Опори мосту були споруджені за кесонною технологією. 12 (24) лютого 1870 року під час випробування, по мосту проїхав спеціальний випробувальний поїзд у складі шести паровозів.

Залізничний міст в місті Київ. Гравюра К. Вейєрмана за малюнком роботи художника О. Адамова. 1870.

За будівництво мосту 26 лютого (10 березня) 1870 року Аманд Струве наказом імператора Олександра ІІ був нагороджений двома військовими чинами — підполковника і полковника.

Інженер-полковник Струве Аманд Єгорович, 1870 рік

У червні 1920 року міст був підірваний відступаючими польськими військами, відновлений вже 10 вересня 1920 року. 

1940

19 вересня 1941 року міст був знищений радянськими військами при відступі.

1941
1941
1941

Під час німецької окупації був відновлений, остаточно був зруйнований німецькими військовими у кінці жовтня — на початку листопада 1943 року. Після визволення Києва за 14 днів і ночей, з 7 по 20 листопада 1943 року, поруч був споруджений тимчасовий низьководний залізничний міст, який навесні 1944 року був замінений тимчасовим висоководним. А у 1949 році поруч з колишнім розташуванням мосту був побудований двопутний багатопролітний арочний Дарницький залізничний міст.

Декілька опор мосту Струве збереглися, їх можна побачити трохи північніше Дарницького залізничного мосту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest