Аеропорт «Київ». Історія

Міжнародний аеропорт «Київ» імені Ігоря Сікорського, аеропорт «Київ-Жуляни».

Аеропорт «Київ» імені Ігоря Сікорського (IATA: IEV, ICAO: UKKK) — другий найбільший пасажирський міжнародний аеропортУкраїни та Києва, розташований у межах столичного мікрорайону Жуляни за 8 км на південний захід від центру міста за адресою вулиця Медова, 2.

26 березня 1923 року постановою Раднаркому УРСР за сприяння Товариства авіації та повітроплавання України і Криму та Головного управління повітряного флоту Червоної армії було створено акціонерне товариство «Укрповітрошлях». Статутний капітал товариства становив 550 тис. золотих карбованців.

До 1924 року Укрповітрошлях підготував усе необхідне для початку регулярних пасажирських перевезень у небі України. Центральним пунктом стала тодішня столиця Харків, де було споруджено великий залізобетонний ангар і приміщення майстерень. Звідти пролягли повітряні маршрути Харків — Полтава — Київ та Харків — Полтава — Кременчук — Одеса. Відповідно у кількох містах треба було обладнати пасажирські аеродроми. У Києві для цієї мети пристосували військове льотне поле біля Жулян. 25 травня 1924 сюди прибув пробним рейсом із Харкова літак Укрповітрошляху «Червоний хімік» (системи «Дорньє Комета»). Переліт зайняв 3 години 20 хвилин. З початку червня розпочалися систематичні польоти з Харкова до Києва і назад за розкладом, у кожен бік по одному рейсу двічі на тиждень. Втім, тоді в Жулянах було лише льотне поле, а аеропорту на цьому місті як такого ще не існувало.

Пізніше, у 1933—1935 роках у Броварах був споруджений головний аеропорт міста і республіки «Київ», який був знищений 1941 року. Після Другої світової війни «Жуляни» знову стали головним аеропортом Києва.

1950, фото Олени Пивовар

Комплекс нового Київського аеропорту збудували у 1949 році за проектом архітектора Віктора Єлізарова — одного з авторів оновленого Хрещатика.

1956

У назві «повітряних воріт» Києва слово «Жуляни» спочатку було відсутнє. У 1920-ті роки говорили «аеродром у Посту-Волинському», у 1940—1950-ті — «аеропорт на Чоколівці» або просто «Київський аеропорт», оскільки був у столиці України єдиним для клієнтів Аерофлоту. Він приймав літаки з пасажирами і вантажами з різних кінців Радянського Союзу. Через нього проходили міжнародні лінії з Москви у столиці країн соціалістичного табору.

1963

Вживати назву аеропорт «Жуляни» почали вже в 1960-ті роки після будівництва нового аеропорту в Борисполі.

2005 року були спроби підпорядкувати об’єкт Міністерству транспорту та зв’язку для створення Міжнародного аеропорту малої і комерційної авіації. З 11 травня 2009 року аеропорт перейшов у цілодобовий режим роботи. Авіакомпанія-лоукостер «Авіалінії Візз Ейр Україна» з 27 березня 2011 р. перейшла з аеропорту «Бориспіль» до аеропорту «Київ». Зокрема, вже 26 березня із аеропорту «Київ» було здійснено перші внутрішньоукраїнські рейси — до Сімферополя, а також міжнародні рейси до Німеччини, Норвегії.

22 березня 2018 року Київська міська рада присвоїла аеропорту «Київ» ім’я авіаконструктора Ігоря Сікорського.

Василь Хмельницький заявив, що вклав в аеропорт $ 70 млн на будівництво терміналів, додатково взяв $ 50 млн у кредит і має намір досягти ефективності аеропорту.

23 травня 2019 року було завершено розширення основного терміналу «A» на 9,5 тис. м², унаслідок чого загальна площа збільшилася до 23,7 тис. м².

Другий український аеропорт за пасажиропотоком після аеропорту «Бориспіль» (без урахування тимчасово окупованих територій). Займає територію площею 265 га.

Єдина злітно-посадкова смуга завдовжки 2310 м і завширшки 45 м. У першій половині 2009 року була закінчена реконструкція злітно-посадкової смуги. Завдяки подовженню ЗПС на 510 м з’явилася можливість приймати більш важкі літаки, зокрема Boeing 737 і Airbus A320. З 11 травня 2009 року аеропорт почав роботу в цілодобовому режимі). За двома злітними курсами ЗПС діє ILS І категорії, що створює обмеження для посадки ПС за умов недостатньої видимості. Злітно-посадкові смуги аеропорту активно використовує Завод 410 цивільної авіації, який межує з територією аеродрому.

Міжнародний аеропорт «Жуляни» зазнав значної розбудови в рамках підготовки до чемпіонату Євро-2012. 17 травня 2012 відкрито новий міжнародний термінал «A» для обслуговування міжнародних рейсів, що став найбільшим терміналом аеропорту — на момент відкриття його пропускна здатність становила 320 пасажирів на годину. 2013 року були введені в експлуатацію термінал внутрішніх рейсів «D» і бізнес-термінал «B». Усі термінали перебувають у приватному управлінні.

Юридично аеропорт перебуває в комунальній власності столиці України (Київ), проте в 2005 році були спроби перепідпорядкування об’єкта Міністерству транспорту та зв’язку для створення Міжнародного аеропорту малої і комерційної авіації. У зв’язку з високою вартістю землі в Києві озвучувалися також плани знесення аеродрому і перенесення рейсів з Жулян в приміські аеропорти «Антонов» або Авіабаза Васильків.

Усередині терміналу «A» працюють 4 ресторани (Molto Bene, Kilometre Zero, Пироги та друзі, Porto Bello), 5 барів, 2 магазини Duty Free (Duty Free NTY, Duty Free Heinemann), 2 дитячі кімнати, звичайна і бізнес- зали.

На території аеропорту розташований найбільший в Україні та один з найбільших у світі Державний музей авіації України, де на майданчику просто неба представлено багато зразків цивільної та військової авіатехніки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest