Перший політ АН-124 “Руслан”

З історії київської авіації – АН-124 “Руслан”.

24 грудня 1982 року з заводського аеродрому Святошино злетів важкий стратегічний військово-транспортний літак АН-124 «Руслан», здатний перевозити до 150 т вантажу.

Перший політ АН-124 "Руслан"
Перший політ АН-124 “Руслан”

Літак під управлінням екіпажу у складі: льотчики-випробувачі Володимир Терський (командир) та Олексій Галуненко (другий пілот), штурман Олександр Піддубний, бортінженери Володимир Воротніков та Олександр Шулещенко, бортрадист Михайло Тупчієнко, провідний інженер Михайло Харченко провів у повітрі біля години. “Руслан” кілька разів облетів летовище та повернувся на місце стоянки.

Перший політ АН-124 "Руслан"

«Літак, як пушинка, легко набрав висоту, — згадував Терський. — Протягом години виконали програму з визначення деяких характеристик стійкості і керованості й пішли на посадку в Гостомелі. Щойно торкнувшись смуги, в кабіні почалося: така сильна вібрація, що здавалося — зараз все розвалиться. Як з’ясувалося пізніше, це було „шиммі“ основних опор шасі, що виникло попри всі вжиті заходи. Але швидкість вдалося швидко погасити, ми зарулили на стоянку і з побоюванням стали виходити. Хоча зруйнувалась лише одна стулка шасі і кілька тяг, але Олег Костянтинович, що під’їхав нас привітати, дуже засмутився».

На момент першого польоту Ан-124 “Руслан” перевершував усі літаки свого класу. Він увібрав у свою конструкцію велику кількість нових технологій та рішень.

Перший політ АН-124 "Руслан"

При створенні літака Ан-124 «Руслан», щоб забезпечити належний технічний рівень, вперше в СРСР була розроблена і реалізована комплексно-цільова програма, яка передбачала поліпшення всіх складових ефективності літака: аеродинамічних характеристик, показників міцності й ресурсу, вагової досконалості, питомих характеристик силової установки, функціональних можливостей систем обладнання, трудомісткості техобслуговування і ремонту та ін. З метою пошуку оптимального поєднання параметрів було проаналізовано 540 можливих компонувань літака, в аеродинамічних трубах продуто 185 різних моделей, в тому числі 42 варіантів крила. Для крила був обраний суперкритичний профіль, що дозволило зробити крило товстим, з великою будівельною висотою при малому аеродинамічному опорі. Були розроблені унікальні пресовані панелі крила довжиною до 28 м, великогабаритні панелі фюзеляжу, нові конструкційні матеріали з підвищеними властивостями, в тому числі полімерні композиційні, створене високоресурсне кріплення. На літаку застосували багатоопорне шасі з присіданням.

Два вантажних люка дозволяють організувати наскрізний проїзд техніки й значно скоротити час звантаження-розвантаження. Застосування двопалубного фюзеляжу з роздільною герметизацією палуб дозволило знизити вагу фюзеляжу і підвищити ресурс, а також домогтися високої безпеки екіпажу та супроводжуючих вантаж осіб в разі аварійної посадки.

Перший політ АН-124 "Руслан"

Висота повітряної машини становить 21,1 метра, розмах крил – 73,3 метра, максимальна злітна маса – 392 тонни, вантажопідйомність – 120 тонн, дальність польоту – 16 000 кілометрів.

Перший політ АН-124 "Руслан"

Ан-124 «Руслан» – останній літак, створений під безпосереднім керівництвом Генерального конструктора О.К.Антонова. Літак є найбільшим у світі серійним транспортним літаком. Модифікований «Руслан» – АН-124-100 успішно працює на світовому ринку комерційних перевезень. На льотно-випробувальному аеродромі ДП «АНТОНОВ» в Гостомелі базується транспортна ланка «Авіалінії Антонов», основу якої складають 7 «Русланів». На Ан-124 встановлено 30 світових рекордів, у тому числі абсолютний рекорд з підйому вантажу масою 171,219 т на висоту 10750 м.

Перший політ АН-124 "Руслан"

Відео першого польоту Ан-124 “Руслан” від ДП “Антонов”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest