Найстаріший Київський міст – Кудрявський. Історія
Кудрявський міст є одним з найстаріших мостів Києва, якому більше ста років.
Знаходиться за адресою: Вознесенський узвіз, 7.
Міст пов’язує вулицю Кудрявську і Вознесенський узвіз). Побудований у 1896-1897 роках. Міст являє собою пам’ятку інженерного мистецтва кінця XIX століття, одну з перших транспортних розв’язок у двох рівнях, яка функціонує й досі.
Цей віадук-трамвайний міст розташований над вулицею Петровською, яка вже практично не існує. У 1960-х роках вона ще була заселена (приватний сектор) та по ній можна було проїхати на автомобілі. Зараз вулиця заросла чагарником і не використовується. Під мостом проходить Вознесенський яр. Особливістю моста є те, що його прольоти викладені з цегли. Збереглися навіть металеві балки з заклепками, яким понад 100 років. Довжина моста – 10 метрів, висота – 4 метри.
Кудрявський міст-віадук був побудований в 1897 році київським інженером-архітектором Володимиром Безсмертним, автором знаменитого «Будинку з котами«. Призначався же міст для одного з перших київських лікеро-горілчаних заводів – «Казенного винного складу», побудованого в 1896 році (на даний момент не працює, а порожні цехи здаються в оренду під склади).
Як тільки завод запрацював, постало питання розвантаження вулиці. Вантажні візки, що стояли біля складів в черзі за продукцією, створювали великі проблеми з рухом. Мало того, що вони перекривали всю вулицю, так ще й при розвороті і зворотному русі вози з крихким вантажем постійно створювали затори. З’явилася ідея, що вантажний рух поруч з винними складами має бути одностороннім. Але тодішня вулична інфраструктура такої можливості не надавала. Кудрявська вулиця робила біля складу крутий поворот, переходила в настільки ж вузький Підвальний провулок, що впирався в глухий кут – точніше в верхів’я Вознесенського яру, по дну якого спускалася однойменна вулиця.
Володимир Безсмертний представив рішення цієї проблеми у вигляді проекту моста-віадука через Вознесенський яр. Цей міст з’єднував Підвальний провулок з досить широким Вознесенським узвозом, завдяки чому вантажні візки одна за одною, заїжджаючи з боку магістральних вулиць (Січових Стрільців та Великої Житомирської) по Кудрявській, потім виїжджали на ті ж магістральні вулиці по Вознесенському спуску. Трохи пізніше, коли в Києві з’явився електрифікований транспорт, на мосту була розташована службова трамвайна лінія.
До 9 квітня 2001 року по мосту ще їздили автомобілі, але після цієї дати він отримав статус аварійного, в’їзди на нього перекрили і він став пішохідним. У 2002 році була спроба відреставрувати Кудрявський міст, але далі слів справа не пішла і по сей день.