Гоночний автомобіль”Київ-Спорт”

З історії київського автомобілебудування – Гоночний автомобіль «Київ-Спорт» ОКБ Антонова.

У різні роки ДП «Антонов» займався не тільки роботами з основної тематики, а й непрофільною продукцією. Найпомітнішими роботами в цьому напрямку стали розробки в області наземного транспорту. Так, в 1959-1960 роках в ГСДКБ-473 була побудована серія спортивних автомобілів «Київ-Спорт» на агрегатах автомобілів “Москвич” та «Волга». Випадок споруди авіаційним ДКБ спортивного автомобіля став унікальним в історії України й всього СРСР. Всього було побудовано 3 примірники «Київ-Спорт» у різній комплектації. Один примірник з двигуном ГАЗ-21 зберігся до теперішнього часу і знаходиться на реставрації.

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

Спортивний автомобіль був створений під керівництвом інженера-конструктора ГСДКБ-473 Ю. Л. Земцова. Несучий силовий каркас був зроблений у вигляді просторової рами з тонкостінних сталевих труб. Для полегшення конструкції кузов виготовили з авіаційної дюралі, застосувавши клепання для з’єднання листів дюралі між собою. Основні вузли й агрегати були взяті з серійних автомобілів «Москвич-407» і ГАЗ М-21 «Волга». Використовували й авіаційні деталі такі, як люки заливних горловин та габаритні вогні. У процесі підготовки до експлуатації в різних автомобільних змаганнях автомобіль піддавався переробленню. Так, з нього демонтували ліхтар кабіни. 

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

У 1959 році був зібраний перший екземпляр, який оснастили двигуном від «Москвич-407», потужністю 70-75 к.с. Перший «Київ-Спорт» мав закритий кузов з дверима, що відкриваються вгору по типу «крило чайки». У 1959 році на даному автомобілі брав участь в гонках його творець Ю. Л. Земцов. Автомобіль мав гоночний номер «79».

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"
Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

У 1960 році було створено ще два спортивні автомобілі. Один з них зазнав значних змін такі, як відкритий кузов і двигун від ГАЗ-21, потужністю 90 к.с. У 1960 році саме на цьому автомобілі з гоночним номером «76», Віктор Лихацький став срібним призером чемпіонату УРСР з шосейно-кільцевих перегонів.

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

У 1961-1962 роках всі три автомобілі «Київ-Спорт» брали участь у перегонах. Спортивні автомобілі пілотували: Ю. Земцов, А. Аргентов і А. Невзгляд. Однак, вони не добилися помітних успіхів. З 1962 року ці автомобілі більше в гонках участі не брали. До недавнього часу вважалося, що ці унікальні машини були безповоротно втрачені. Завдяки пошукам Майстерні Євгена Шаманського та Автомобільного Архівного Фонду Володимира Кірєєва останню збережену унікальну машину вдалося знайти. Відкритий автомобіль з двигуном ГАЗ-21 був придбаний у 2011 році у самого Віктора Лихацького. Машина дісталася в досить пошарпаному вигляді. Саме на цьому автомобілі у 1960 році Лихацький завоював срібний кубок, який також зберігся.

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"
Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"
Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"
Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

У березні 2013 року останній, що зберігся «Київ-Спорт» був представлений на виставці «Олдтаймер галереї Іллі Сорокіна» у міжнародному виставковому центрі «Крокус Експо» в Москві. Легендарний спорткар, був виставлений в тому вигляді, в якому його знайшли. Попри жалюгідний стан, на автомобілі можна розгледіти залишки його спортивного забарвлення зі стартовими гоночними номерами «4». На автомобілі також збереглися всі пошкодження, отримані в ході спортивних змагань.

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

У такому вигляді «Київ-Спорт» був представлений не випадково, як автомобіль, який потребує реставрації, а саме в якості спільного реставраційного проекту Володимира Кірєєва та Сергія Симонова. Залишається чекати, коли реставрація буде закінчена і унікальний спорткар буде представлений глядачеві в тому вигляді, в якому він вийшов з цеху ГСДКБ-473 у 1960 році.

Гоночний автомобіль "Київ-Спорт"

Французький журнал L’annee_automobiles у 1960-х підписав фотографію автомобіля «Київ Спорт» як «найелегантніший російський спорткар». З точки зору автомобільного дизайну він дійсно видатний, особливо для СРСР.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest