Авіакатастрофа Beechcraft C90A в Жулянах
З історії київських катастроф – Авіакатастрофа Beechcraft C90A в Жулянах.
9 грудня 2007 року о 17:04 за київським часом між містом Вишневе і територією аеропорту «Жуляни» (Міжнародний аеропорт «Київ» імені Ігоря Сікорського) за 2,5 км від злітної смуги аеропорту і за 300 метрів від київської Кільцевої дороги на полі радгоспу «Совки» розбився літак Beechcraft C90A, що виконував чартерний рейс з аеропорту Градец-Кралове в Чехії.
Літак, що розбився, належав чеській компанії MINIB LTD. Країна реєстрації повітряного судна – Німеччина. Тип судна — Beechcraft C90A, вага — 4,7 т. Судно було сертифіковано на термін від 25 жовтня 2007 року до 24 жовтня 2008 року та застраховано на суму €9,5 млн. Літак виконував чартерний рейс з міста Градец-Кралове до київського аеропорту “Жуляни”. Бортовий номер D–IDBH.
Beechcraft King Air – сімейство американських турбогвинтових літаків загального призначення. Перший політ літак здійснив у 1963 році. Випускався у багатьох модифікаціях. За даними на січень 2008 року вважався одним із найкращих літаків у своєму класі.
Авіалайнер вилетів з аеропорту міста Градец-Кралове о 12.39 (UTC). О 14:28 другий пілот зв’язався з диспетчером Управління повітряним рухом сектору LIV «Київ-Радар», доповівши про політ на ешелоні 7 000 м. Диспетчер дозволив слідувати за стандартним маршрутом заходу на посадку за приладами. О 14:37 екіпаж отримав дозвіл знижуватися за курсо-глісадою системою до ешелону 3 900 м. Підтвердивши вказівку диспетчера, екіпаж приступив до зниження. При заході на посадку о 14:59:22 лайнер відхилився від глісади вліво на 330 м і вгору на 20 м. О 14:59:26 диспетчер запитав екіпаж про готовність до посадки й через кілька секунд рекомендував йти на друге коло, проте рейс не відповідав. Спроби диспетчера зв’язатися з екіпажем були марними.
О 14:59:34 літак, перебуваючи в невеликому правому крені й знижуючись з вертикальною швидкістю близько 18 м/с, перетнув продовження осьової лінії злітно-посадкової смуги аеропорту Жуляни й на швидкості 407 км/год зіткнувся з цегляною спорудою на відстані 2 590 м від порога ЗПС. На місці падіння прогримів потужний вибух і почалася пожежа. Свідками катастрофи стали 2 охоронці, які одразу викликали пожежників. Першим приїхав аварійний пожежний автомобіль з аеропорту Жуляни. За словами очевидців, авіалайнер вдарився у сторожку та впав з висоти близько 2,5 м.
На борту знаходився представник чеської компанії MINIB Ltd, яка займається опалювальними конвекторами та металообробкою — пан Новак (1958 р.н.), його дружина (1962 р.н.), ще одна жінка та два пілоти. Всі вони загинули в результаті зіткнення літака з будовою і пожежі.
Згідно з висновком Державної авіаційної адміністрації України складеним після розслідування, причинами авіакатастрофи названо помилки пілота: спробу посадки при погодних умовах нижче метеомінімумів, відхилення від глісади та перевищення вертикальної швидкості при посадці в складних метеорологічних умовах.