Гаванський міст. Історія

З історії київських мостів – Гаванський міст.

Гаванський міст — автомобільний міст через Гавань (у місці, де вона має сполучення з Дніпром) у Києві. Перша черга була відкрита 17 грудня 2007 року, повністю зданий в експлуатацію 23 жовтня 2010 року. З’єднує Рибальський острів (Набережно-Рибальська дорога) з Подолом (Набережно-Хрещатицька вулиця).

Гаванський міст. Історія

Будівництво нового Гаванського мосту було обумовлено необхідністю розвантажити транспортні магістралі, що з’єднують Оболонь, Троєщину та Вигурівщину з центром Києва. Цю необхідність влада усвідомила ще в минулому столітті – в 1993 році. Але тоді тільки встигли початися будівельні роботи вони були припинені, і тільки у 2003 році знову поновилися.

Спочатку міст проєктувався розвідним для забезпечення проходження суден, проте реалізований проєкт не передбачає розведення елементів мосту.

Довжина мосту складає 380 метрів, ширина – 35 метрів, підтримують його шість опорних пілонів. Пропускна здатність 1,7 тис. автомобілів на годину.

Гаванський міст. Історія

Назва Гаванського моста пов’язано з його місцем розташування, він розташований в тому місці, де Гавань з’єднується з Дніпром. Він замінив старий вантовий міст, який закрили через аварійний стан.

Будівництвом Гаванського моста займалася вітчизняна компанія «Мостобуд», яка за більш ніж 60 років свого функціонування звела абсолютна більшість українських мостів. Наприклад, тільки в Києві компанія побудувала Міст метро, Північний, Дарницький, Південний і Парковий мости, міст імені Патона.

Гаванський міст. Історія
Будівництво мосту, 2006 рік.

17 грудня 2007 року відбулося відкриття першої черги мосту, було відкрито рух в одну сторону з Набережно-Хрещатицької вулиці до Оболоні. Хоча ближче до завершення будівельних робіт зустрічної смуги, робилися деякі винятки й ще закритий для загального користування міст іноді відкривали. В ті часи Гаванський міст підприємливі кияни називали «президентським», тому що саме кортеж Президента мав право перетинати Гавань по ще не недобудованому мосту.

Для забезпечення руху транспорту з боку Подолу, протягом 2008—2010 рр. було зведено естакаду на Набережно-Хрещатицькій вулиці. Ця естакада унікальна, тому що не має ні залізобетонних, ні металевих балок – її конструкція монолітна. Вона єдина свого роду в Києві й друга в Україні.

23 жовтня 2010 року були відкриті естакада на Набережно-Хрещатицькій вулиці та двосторонній рух автотранспорту по Гаванському мосту.

Гаванський міст. Історія
23 жовтня 2010 року. Фото – LB.
Гаванський міст. Історія
23 жовтня 2010 року. Фото – LB.

У церемонії відкриття взяв участь прем’єр-міністр України Микола Азаров, перший заступник голови Київської міської державної адміністрації Олександр Попов та інші представники влади.

Гаванський міст. Історія
23 жовтня 2010 року. Фото – Уніан.
Гаванський міст. Історія
Гаванський міст. Історія
Гаванський міст. Історія
Гаванський міст. Історія
Гаванський міст. Історія

Оригінальне рішення щодо застосування арок під Гаванським мостом було прийнято владою міста. У просторих приміщеннях під мостом відкрили галерею «Арт-причал», де представлені художні роботи різних майстрів. Стіни галереї рясніють оригінальними графіті, що підкреслює неординарність цього місця.

Гаванський міст. Історія

Використані матеріали – Вікіпедія.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest