Дарницький залізнично-автомобільний міст або міст Кірпи. Історія
З історії київських мостів – Дарницький залізнично-автомобільний міст або міст Кірпи.
Дарницький залізнично-автомобільний міст, також відомий як міст Кірпи — комбінований залізнично-автомобільний міст через р. Дніпро в Києві, який було споруджено у 2004—2011 роках.
Будівництво мостового переходу було розпочато 2004 року за ініціативою міністра транспорту Георгія Кірпи. Наразі це найновіший діючий міст через Дніпро в Києві.

Будівництво здійснюється з 2004 р. згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 755, у якому функції замовника покладено на ДГТО «Південно-Західна залізниця», а фінансування витрат — за рахунок залучення кредитів, коштів Укрзалізниці та інших джерел, та від 13.07.2004 № 490-р на підставі техніко-економічного обґрунтування, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 № 733-р.
Новий міст побудовано приблизно в 40 м від старого моста, призначеного виключно для залізничних перевезень. Існуючий міст був побудований ще в 1949 році й вже потребує капітального ремонту. Щоб не порушувати його архітектурний ансамбль, новий міст повністю повторює його обриси.
Міст одноярусний: дві залізничні колії розташуються в арковому отворі посередині, трьохсмугові автомобільні траси – з боків. При цьому залізничне полотно розміститься на 1,5 м нижче автодороги.
Протягом всього періоду будівництва міст супроводжували скандали. Спочатку цим проектом пручалася київська влада, аргументуючи тим, що майбутній міст буде розташований в неприпустимій близькості від існуючого залізничного мосту. Після смерті ініціатора проекту міністра транспорту Георгія Кирпи поповзли розмови про те, що кошти, виділені на будівництво, були розкрадені. У 2006 році вибухнув новий скандал – заговорили про помилки в проектуванні опор, через які в опори моста нібито було закладено недостатня кількість арматури. Попри всі перешкоди, міст весь цей час так чи інакше будувався.








Проєкт будівництва мостового переходу затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 № 798-р.
Залізнично-автомобільний мостовий перехід через Дніпро в Києві поєднує дві складові:
залізничну — дві колії, проєктна потужність — 182 пари поїздів за добу,
автомобільну — дорога із шести смуг (по три у кожному напрямку) пропускною спроможністю 35 тис. автомобілів за добу.
- Довжина мосту — 1066,2 м,
- будівельна довжина залізничних колій — 32,71 км,
- довжина автомобільних підходів — 15,08 км.
Усього планом передбачене будівництво 170 опор і монтаж 169 прогонних споруд. Кошторисна вартість будівництва — 9157 млн грн.

У представленому проєкті детально пророблені транспортні розв’язки на Правому березі (з вирішенням всіх лівих і правих поворотів) і Лівому березі (з лівим поворотом на Березняківську вулицю та правим поворотом на Дніпровську набережну). Межа автодорожньої частини починається від Столичного шосе з виходом на Бориспільське шосе. Залізнична частина охоплює територію від станції «Київ-Пасажирський» до Дарницького вокзалу. Реалізація проєкту розбита на кілька черг. До першої черги віднесене будівництво мостового переходу, лівобережних і правобережної автомобільних розв’язок та розвиток залізничної частини убік станції метрополітену «Видубичі».

26 вересня 2007 року розпорядженням Кабміну було прийнято проєкт будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро у м. Києві (з підходами) на залізничній дільниці Київ-Московський — Дарниця, розроблений державним підприємством «Науково-дослідний та проєктно-вишукувальний інститут транспортного будівництва „Київдіпротранс“».
24 грудня 2008 року відбулося урочисте відкриття робочого руху однією колією на залізнично-автомобільному мостовому переході через Дніпро у Києві.

В урочистостях взяли участь Віце-прем’єр-міністр Іван Васюник, Міністр транспорту та зв’язку України Йосип Вінський, генеральний директор Укрзалізниці Михайло Костюк, начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин.

27 вересня 2010 року була офіційно відкрита перша частина мосту — його залізнична складова, переходом почали курсувати перші потяги.
17 грудня 2010 року урочисто відкрили автомобільний рух по мосту з лівого берега Дніпра на правий.
У відкриття взяв участь прем’єр-міністр України Микола Азаров, генеральний директор Укрзалізниці Михайло Костюк, начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин, голова КМДА Олександр Попов, постійний Представник МВФ в Україні Макс Альєр.



31 березня 2011 року — автомобільний рух з правого берега на лівий.
В урочистих заходах взяли участь прем’єр-міністр Микола Азаров, генеральний директор Державної адміністрації залізничного транспорту «Укрзалізниця» Володимир Козак, перший заступник міністра інфраструктури Костянтин Єфименко.
Як бачимо, відкриття різних частин мосту у влади увійшло у звичку.



27 травня 2011 року було відкрито автомобільний заїзд з боку моста Патона, а 23 серпня 2011 року було здано заїзд в сторону Видубичів, чим завершили здачу правобережної розв’язки моста.
7 серпня 2013 залізничниками Південно-Західної магістралі відкрито рух поїздів новозбудованим залізничним мостом над Видубицьким автовокзалом.
Станом на 2020 рік майже весь проєкт мостового переходу зданий в експлуатацію. Окрім лівобережних заїздів та з’їздів з мосту на Дніпровську набережну, будівництво яких призупинено і час здачі невідомий.




Використані матеріали – Вікіпедія, tov-tob.livejournal.com