Середа, 2 Жовтня, 2024
Історія Києва

Південний вокзал. Історія

З історії київських вокзалів – Південний вокзал.

Мандрівники, які прибувають в українську столицю поїздом, можуть помилуватися сучасним спорудою залізничного вокзалу «Південний». Його фасад прилягає до будівлі головного залізничного вокзалу Києва і розташований з його тильної сторони. Фактично вони складають єдине ціле і є двома входами в одне величезний будинок. Ця будівля стала однією з нових візиток Києва.

Південний вокзал. Історія

Перший проєкт будівництва Південного вокзалу відноситься ще до 1903 року, але за радянських часів це будівництво так і не було здійснене, хоча неодноразово планувалося.

Простора семиповерхова будівля Південного вокзалу було зведено в 2001 році і вважається одним з найкрасивіших залізничних терміналів в Східній Європі. Термінал призначений для розвантаження пасажиропотоку Центрального вокзалу Києва. Південний вокзал побудований за надзвичайно стислий термін – за 175 днів. Архітектор С. Ф. Юнаков. Генеральним підрядником будівництва виступав трест «Київміськбуд 6». У будівлі два підземні поверхи, висота наземної частини складає 40 метрів. Стіни декоровані мармуром і дзеркальним тонованим склом, підлога гранітна. Завершує споруду – стеклопластіковий купол з підсвічуванням. З Центральним вокзалом – Південний вокзал з’єднаний конкорсом.

Ініціатива спорудження належала тодішньому Генеральному директору «Укрзалізниці» Георгію Кірпі.

До 10-річчя Незалежності України, 21 серпня 2001 року, відбулося урочисте відкриття комплексу споруд київського залізничного вокзалу «Південний». В урочистостях взяли участь: Президент України Л.Д. Кучма, Голова Верховної Ради І.С. Плющ, Глава Кабінету міністрів А.К. Кінах, Київський міський Голова А.А. Омельченко, інші високі посадові особи.

Характеристики: Висота надземної частини споруди – 40 метрів. Оздоблення стін – мармур, дзеркальне тоноване скло. Матеріал, з якого виготовлено підлогу – граніт. Купол – склопластик, з підсвічуванням. Площа вестибюля – 1675 квадратних метрів. Площа залу очікування – 1 424 квадратних метра. Касових залів – 2. Ескалаторів – 14. Залів зберігання багажу – 3. У підвальних поверхах розташовані технічні та службові приміщення, туалети і пункти громадського харчування. До послуг пасажирів – вантажні, а також панорамні ліфти.

Південний вокзал. Історія
Південний вокзал. Історія
Південний вокзал. Історія
Південний вокзал. Історія

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Pin It on Pinterest